Zmiany po otwarciu nowych stacji metra na Woli

Zmiany w układzie komunikacyjnym po otwarciu trzech nowych stacji metra na Woli wchodzą w życie od 1 sierpnia. Jakimi trasami będą jeździły teraz autobusy? Z jaką częstotliwością? Oto przegląd nowości, które ułatwią podróżowanie mieszkańcom zachodniej części Warszawy.

Według założeń projektu, stacja metra Księcia Janusza ma się stać węzłem przesiadkowym, z którego autobusy będą jechać w kierunku północnym (Koło, Fort Bema), zachodnim (Jelonki, Nowe Bemowo, Stare Babice) oraz południowym (Ulrychów, Odolany). Uruchomienie go w początkowej fazie epidemii, kiedy panowały największe obostrzenia w życiu społecznym, było niewskazane. W szczycie komunikacyjnym w ciągu godziny miało stąd odjeżdżać około 80 autobusów, przewożących kilka tysięcy pasażerów.

Pakiet zmian w komunikacji naziemnej został przygotowany tak, aby dojazd do metra z zachodniej części stolicy i gmin aglomeracji był jak najlepszy, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń ze Śródmieściem, przede wszystkim tramwajowych. Dzięki metru możliwy będzie szybki i bezpośredni dojazd z Woli do Śródmieścia i na Pragę. Dogodną przesiadkę do metra zyskają również mieszkańcy Bemowa, osiedli w zachodniej części miasta, a także m.in. Leszna, Mariewa, Koczargów, Babic. Przed rozpoczęciem budowy metra w autobusach kursujących wzdłuż ul. Górczewskiej było w ciągu godziny ok. 5,4 tys. miejsc, metro w tym samym czasie zaoferuje ok. 24 tys. miejsc.

Co się zmieni teraz? Na nowe trasy wyjadą autobusy linii: 102, 105, 109, 129, 136, 149,  184, 201, 714, 719, 729. Na ulicach Warszawy pojawią się autobusy dwóch nowych linii – 106 i 284, a na trasie 523 będzie nowy przystanek. Przestaną jeździć autobusy linii 155, a 397 zamienią się w kursy skrócone 197 na dłuższej trasie.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego. 

Więcej informacji

schemat komunikacji miejskiej po otwarciu II linii metra na Woli