Tramwaj na Kasprzaka – otworzyliśmy oferty w przetargu

Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Inwestycja zapewni mieszkańcom szybki transport do centrum stolicy z osiedli położonych na Woli. Chętnych do przeprowadzenia prac jest siedem firm. Nowe i zmodernizowane tory będą miały długość ok. 3,5 km.

– Budowa tramwaju na Kasprzaka to tylko część programu inwestycji w ekologiczny transport publiczny dla Warszawy. W tym roku stolica otrzyma pierwsze ze 123 zamówionych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce.  Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy

Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto. Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.

Tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?

Na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.

Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie przekroczy 15 minut.

Tramwaj na Kasprzaka – zobacz film z drona.

Jak długo potrwa budowa?

Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego.

Wizualizacja tramwaju na kasprzaka