Start-up Jump czyli przedsiębiorcza młodzież

Stolica wspiera młodych warszawiaków w rozwoju przedsiębiorczych postaw. Za nami kolejna edycja programu dedykowanego młodzieży stołecznych szkół, w ramach którego mieli okazję porozmawiać z przedsiębiorcami i dowiedzieć się, jak zrealizować swój pomysł na biznes.

Dzięki miejskiemu programowi uczennice i uczniowie mogą rozwinąć kluczowe kompetencje na rynku pracy takie jak: przedsiębiorczość, kreatywność i innowacyjność. Młodzież odwiedza miejsca na mapie miejskiego ekosystemu wsparcia i spotyka się z praktykami biznesu. Dowiadują się również o możliwości podejmowania w Warszawie inicjatyw biznesowych i pozyskiwania wsparcia dla indywidualnej przedsiębiorczości.

Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy:  „Wysokie kompetencje naszego młodego pokolenia to w perspektywie wzrost atrakcyjności gospodarczej Warszawy i jakości życia, również w ujęciu międzynarodowym. Warszawa plasuje się coraz wyżej w rankingach, jako miejsce dobre do życia, pracy, rozwoju, wypoczynku, ale również jako miejsce inspirujące i interesujące.”

Uczestnicy Start-up Jump odwiedzają miejskie instytucje wspierające przedsiębiorczość, takie jak Centrum Przedsiębiorczości Smolna, Centrum Kreatywności Targowa, Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego przy Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES). Poznają także ofertę wybranych partnerów stołecznego ratusza, działających w obszarze przedsiębiorczości, innowacji i technologii – m.in. FabLab powered by Orange.

Program przyczynia się również do wzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli realizujących zagadnienia z obszaru programu.

W dotychczasowych edycjach projektu Start-up Jump, od października 2017 r. do  grudnia 2019 r., wzięło udział ok. 860 uczniów i ponad 67 nauczycieli z ponad 62 szkół średnich.

Wkrótce rusza kolejna odsłona programu. Karta zgłoszenia szkolnego zespołu będzie opublikowana na stronie Centrum Rozwoju Doradztwa Zawodowego WCIES: www.crdz.wcies.edu.pl. Zgłoszenie obejmuje jednego nauczyciela i nie więcej niż 14 uczniów.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 4.1. Rozwijamy nasz twórczy potencjał.

Ludzie oglądają wystawę z nowymi technologiami