Młodzi warszawiacy pełni pomysłów

Serwis internetowy dla osób z niepełnosprawnościami poszukujących pracy, ścianka polisensoryczna, produkty wegańskie i nowoczesna forma dekoracji. Młodzi warszawiacy, w ramach programu pn. Kreatywna młodzież, stworzyli własne innowacyjne projekty.

Miejski program był dedykowany uczniom szkół ponadpodstawowych – szkół branżowych I stopnia, techników i liceów ogólnokształcących oraz studentom warszawskich uczelni wyższych.

Za najlepsze pomysły uznano:

  • Holepicture – projekt uczennic i uczniów Zespołu Szkół nr 35.

To nowoczesna forma dekoracji wykorzystująca magię światła i dziur. Jej podstawowe zastosowanie to dekoracja rolet w pokojach hotelowych, można ją  również wykorzystać do upiększenia parawanów, kinkietów czy abażurów.

  • Innowacja dla zdrowia: alternatywne zbożowe napoje fermentowane – projekt uczennic Zespołu Szkół Spożywczo-Gastronomicznych.

Roślinny napój na bazie ryżu i owsa, zawierający żywe kultury bakterii mlekowych i potencjalnie probiotycznych. Idealny dla osób posiadających diety wykluczające produkty odzwierzęce i dbających o równowagę flory bakteryjnej.

  • Serwis łączący pracodawców z osobami niepełnosprawnymi – projekt uczniów Technikum Elektronicznego nr 3 im. Żołnierzy AK „Żywiciel”.

Serwis internetowy, który jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, łączący ich z potencjalnymi pracodawcami. Zawiera także odpowiednio dostosowane filtry i udogodnienia umożliwiające na wyszukiwanie ofert według określonych parametrów.

  • Smart City 3.0 – projekt uczniów Zespołu Szkół nr 36 im. M. Kasprzaka.

Koncepcja rozwoju miasta zobrazowana na makiecie, która prezentuje działanie modułów: parkingowego i z wolnymi miejscami do parkowania, antysmogowego oraz modułu zarządzania poboru energii dla miasta.

  • Ściankę polisensoryczną – projekt uczennic i uczniów Technikum Księgarskiego im. S. Żeromskiego.

Miejsce do relaksu dla uczniów podczas przerw w zajęciach. Jest stworzone z naturalnych środków oraz zawiera elementy stymulujące i wyciszające poszczególne zmysły.

  • Innowacyjny wielofunkcyjny strój cukierniczy „Baka” – projekt uczennic i uczniów Zespołu Szkół Gastronomicznych (wyróżnienie).

Nowy model stroju cukierniczego opracowany na podstawie konsultacji ze środowiskiem branżowym i w środowisku szkolnym.

  • Inteligentne miejsca parkingowe – projektów uczniów Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 (wyróżnienie).

Projekt i stworzenie modelu czujnika zbliżeniowego, który może sprawdzać poprawność zaparkowania i dać kierowcy sygnał dźwiękowy, aby poprawił pozycję pojazdu.

  • Ścieżka doświadczeń sensorycznych – projekt uczniów Branżowej Szkoły I stopnia Specjalna nr 53 (wyróżnienie).

Szkolny plac zabaw, który został wzbogacony o trasę stymulującą motorykę, koordynację ruchową, orientację przestrzenną i jest przystosowany do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.

Ewa Kolankiewicz, dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej: Zależało nam na wspólnym, grupowym tworzeniu pomysłów i ich realizacji. Umiejętność pracy w zespole jest obecnie jedną z najbardziej docenianych kompetencji na rynku pracy. Oprócz tego liczy się oczywiście pomysłowość, a i z tym uczestnicy nie mieli problemów, gdyż otrzymaliśmy blisko 100 zgłoszeń od uczniów i studentów. Wszyscy uczestnicy wykazali się nie tylko kreatywnością, ale także znajomością nowinek technologicznych.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 4.1. Rozwijamy nasz twórczy potencjał.

Więcej