Facebook przekaże granty warszawskim firmom

Facebook przeznaczy 1,3 mln zł na wsparcie małych i średnich warszawskich firm w walce ze skutkami pandemii. Patronat nad programem objął prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Zgłaszać się można od 29 września do 8 października.

Facebook chce pomóc warszawskim przedsiębiorcom w odbudowie działalności, cyfrowej transformacji i pokonaniu trudności związanych z pandemią. – Ograniczenia związane z pandemią uderzyły szczególnie w małe i średnie firmy. Prawie jedna czwarta polskich firm obecnych na Facebooku spodziewa się trudności z płynnością finansową. A 18 proc. z nich zdecydowało się na redukcję zatrudnienia. Dostrzegamy te trudności i chcemy wspierać naszą lokalną, warszawską społeczność i podzielić się narzędziami, które mogą jej pomóc w tych niepewnych czasach  – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.

Program został objęty honorowym patronatem prezydenta m.st. Warszawy. – Małe i średnie przedsiębiorstwa to motory napędowe gospodarki, także warszawskiej. Jako miasto od samego początku pandemii wprowadziliśmy rozwiązania mające na celu pomoc przedsiębiorcom w przetrwaniu tego trudnego okresu: ulgi, znaczące obniżki opłat, m.in. czynszów, bezpłatne porady. Dzięki zaangażowaniu naszych urzędników wypłaciliśmy już ponad miliard złotych z tzw. tarczy antykryzysowej – mówi Rafał Trzaskowski. – Cieszę się, że dzięki programowi grantowemu Facebooka warszawscy przedsiębiorcy mogą sięgnąć po dodatkową pomoc, a nasze miasto zostało uwzględnione w programie obok takich miast jak Londyn, Oslo, Zurych czy Dublin – podkreślił prezydent Warszawy.

Jednym z elementów wsparcia Facebooka dla małych i średnich firm jest globalny program grantowy na kwotę 100 mln dolarów. Ma pomóc ponad 30 tys. małych firm w ponad 30 krajach. Od dziś jest on dostępny również dla podmiotów z Warszawy, gdzie znajduje się polskie biuro Facebooka.

Wśród warszawskich firm zostanie rozdystrybuowane ponad 1,3 mln zł. Granty obejmują bezpośrednią pomoc finansową oraz kupony reklamowe i mają za zadanie wesprzeć firmy w przetrwaniu tego trudnego roku oraz w odbudowie i transformacji działalności.

Zgłoszenia do programu można wysyłać od godz. 10:00, 29 września do 18:00, 8 października. Już dziś przedsiębiorcy mogą wejść na stronę www.Facebook.com/GrantsforBusiness. Mogą na niej sprawdzić czy spełniają kryteria przyznawania grantów oraz być na bieżąco z rozwojem programu. Za rozpatrywanie wniosków i przyznawanie dotacji będzie odpowiedzialna firma Deloitte.

Aby ubiegać się o udział w programie, firma musi:

  1. zatrudniać od 2 do 50 pracowników;
  2. prowadzić działalność od co najmniej roku;
  3. znajdować się w trudnej sytuacji w związku z pandemią COVID-19;
  4. być zarejestrowana w Warszawie.

Poza bezpośrednim wsparciem finansowym małe firmy potrzebują pomocy w przystosowaniu się do nowej rzeczywistości. W związku z tym Facebook uruchomił online swój program szkoleniowy Boost with Facebook i udostępnił wszystkim polskim przedsiębiorcom darmowe webinary oraz inne zasoby szkoleniowe na temat działalności w Internecie.

Więcej informacji nt. sytuacji małych firm w czasie pandemii znajdą Państwo na stronie badania State of Small Business.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 4.2. Generujemy innowacje.