Bilety z aplikacji po nowemu

W autobusach, tramwajach i na stacjach metra można zobaczyć naklejki z kodami QR, które od 2 kwietnia będą służyły do skasowania biletu w aplikacji mobilnej. Na wszystkich stacjach metra są także bramki z czytnikami kodów z ekranów telefonów i biletów pojazdowych.

Naklejki z kodami QR są już na stacjach metra, w autobusach i tramwajach. W pojazdach umieszczane są na pewnej wysokości naprzeciwko wszystkich drzwi, a na stacjach metra przy bramkach i windach. W pojazdach dwukierunkowych, czyli pociągach SKM, KM, WKD i niektórych tramwajach jedna naklejka jest umieszczana w pobliżu pary drzwi.

Skasujemy bilety kupione przez komórkę

Przypominamy, że od 2 kwietnia zmieniają się zasady korzystania z biletów kupionych przez aplikacje na smartfony. W aplikacjach mobilnych będzie można kupić od razu kilka biletów różnego rodzaju, podobnie jak to jest w przypadku biletów kartonikowych. Będzie to można zrobić w dowolnym momencie, bo bilety nie będą aktywne i czas ich ważności nie będzie płynął od chwili zakupu. Tak jak to jest teraz z biletami kartonikowymi, bilet z aplikacji trzeba będzie skasować po wejściu do pojazdu lub przed przekroczeniem linii bramek w metrze i dopiero od tego momentu będzie on ważny. Kupione, ale nieskasowane bilety, poczekają na następną podróż.

Skasowanie biletu z aplikacji będzie polegało na zeskanowaniu kodu QR. Kody będzie można swobodnie zeskanować, nawet z odległości 2-3 metrów. Tę czynność trzeba wykonać od razu po wejściu do autobusu, pociągu lub tramwaju, a w przypadku przejazdu metrem – przed przekroczeniem linii bramek lub wejściem do windy, czyli tak jak to trzeba zrobić z biletem kartonikowym.

Pasażerowie korzystający z oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD na podstawie biletów dobowych, 3-dniowych i weekendowych lub w okresie wprowadzonego honorowania biletów ZTM w pociągach tych przewoźników, np. w przypadku awarii czy remontów, po kupnie biletu w aplikacji także będą musieli zeskanować kod QR umieszczony w pobliżu drzwi wejściowych.

Szczegółowe informacje o nowych zasadach korzystania z biletów kupionych w aplikacjach na smartfony są dostępne na stronie wtp.waw.pl.

Wszystkie stacje M1 i M2 z czytnikami kodów QR

Na wszystkich stacjach metra są już bramki z czytnikami kodów QR. Czytniki umożliwiają otwarcie bramki biletami pojazdowymi (papierowe bilety z automatów zainstalowanych w pojazdach WTP) oraz kupionymi w aplikacjach na smartfony. Wystarczy zbliżyć do nich kod QR na bilecie lub ekranie telefonu; papierowa wejściówka do metra nie jest już potrzebna.

Na linii M1 – kody „czytają” szerokie bramki dla pasażerów z dziećmi w wózkach, z rowerem lub dużym bagażem. Na każdej stacji M1 są dwie takie bramki – po jednej z każdej strony peronu. W bramkach na stacjach centralnego odcinka M2 czytniki są przy szerokich, bagażowych bramkach na każdej głowicy stacji. Na pozostałych stacjach w czytniki kodów QR wyposażone są wszystkie bramki.

Działanie to wpisuje się w realizację celu 3.3. Korzystamy z przyjaznego systemu transportowego.

tramwaj